Flytting, drømmer og ølservering

I 2 år har jeg og datteren min bodd i Malvik sammen med Andreas. Vi bor i et koselig kårhus, men siden vi venter enda et barn i november, skal vi ta over gården/hovedhuset litt tidligere enn først planlagt.

Det begynner å gå opp for meg nå, og jeg gleder meg skikkelig. Det hadde blitt altfor trangt med fire personer i kårhuset, så jeg er veldig gira på å bruke sommeren på å pakke, kaste og selge ting og tang som har samla seg over flere tiår.

Vi tar over huset til svigerfar i september!! Og han flytter inn i kårhuset hvor vi bor nå.
Det blir ikke mange meterne å flytte esker og møbler. Selv om jeg omtrent er høygravid i september, skal jeg ikke sluntre unna. Jeg skal bidra og være ei ekte gårdskjerring med litt tak i!

Jeg har trivdes veldig godt i “gammelkaillhuset”, men jeg innrømmer at det er skikkelig kaos noen ganger, spesielt på loftet. Jeg dro med meg vanvittig mye fra mitt tidligere bosted. Det er rett og slett ikke plass til alt. Jeg har fremdeles varer på låven, garasjen og i kjelleren.
Jeg håper jeg får bedre system når vi flytter til et et hus med tre etasjer, fem soverom, kjellerstue, loftstue og stor stue.

Andreas og meg på gården

Selv om jeg ikke har noe kunnskap om gårdsdrift, er jeg villig til å lære. Jeg skal kjøre traktor, hjelpe til med skog – og korndrift og måke snø. I tillegg har jeg et stort ønske om å kunne ordne meg en liten gårdsbutikk hvor jeg selger brukte ting og hvor lokale kreative sjeler kan selge sine produkter via butikken min. Det er mange malvikinger som kan å lage mye morsomt, fint og nyttige ting.

Jeg gleder meg også til å steke vafler og sprette en kald øl til arbeidskarene når for eksempel nytt låvetak skal byttes. Mange vil kanskje tenke at det er litt gammeldags å varte opp mannen sin, men Andreas tar så godt vare på meg, hjelper og støtter meg i alt og er motiverende. Så, å servere han en kald øl i ny og ne, skulle bare mangle.

3 kommentarer
    1. Du går spennende tider i møte, har motivasjonen og kreativiteten som skal til, og dessuten mange strenger å spille på! Dette blir bra. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg