En engel med maskingevær

I en uoversiktlig og skremmende verden, kan man fort føle seg hjelpeløs, i alle fall om man har barn man vil beskytte. Jeg har prøvd å sette litt ord på min frykt for terror og krig.
Må nevnes at jeg har hentet litt inspirasjon fra det store internettet.

En engel med maskingevær

Krigen har begynt, kun spørsmål om tid
før den irrasjonelle frykten blir en realitet
Våpenet er ladd og jeg sprer mine vinger
Med hjertet på avtrekkeren – er jeg klar for kamp

Før jeg kaster meg ut i strid
må jeg vite hva jeg kjemper for
Vel, du er alt jeg elsker
Når trygghet er det du trenger
en soldat jeg vil være
Hvis jeg må krige for rettferdighet
er jeg villig til å dø
Men jeg er en engel med maskingevær
frykten for å miste deg gjør det lett for meg
å bare fyre løs

Med den uretten jeg brygger opp til å begå
er det ikke sikkert jeg får komme tilbake til himmelen
Men for å redde deg, kaster jeg uanstrengt bort troa mi
Jeg synder gjerne for din overlevelse

Før jeg kaster meg ut i strid
må jeg vite hva jeg kjemper for
Vel, du er alt jeg elsker
Når trygghet er det du trenger
en soldat jeg vil være
Hvis jeg må krige for rettferdighet
er jeg villig til å dø
Men jeg er en engel med maskingevær
frykten for å miste deg gjør det lett for meg
å bare fyre løs

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg