Hvem er egentlig disse bloggerne som skal på bloggtreff i Trondheim??

Klærne er vaska, penger er spart opp og nå sitter jeg i godstolen med høyttaleren på full stuk. Det er så mye bass i den at den utkonkurrerer et visst leketøy som dirrer. Jeg hører musikk fra morgen til kveld og noen ganger på natta. Heldigvis har jeg forhåpentligvis noen fredfulle naboer som aldri, aldri klager. Den dagen de klager på støy, blir jeg litt sjokkert egentlig. Og veldig redd. For mine naboer ligger nemlig 2 meter under jorda.

 

 

 

 

 

Å spille så høyt med techno & trance, gjør meg distrahert fra det jeg egentlig skal gjøre; nemlig ordne med en overraskelse til bloggtreffet i morgen.

Jeg har lenge gleda meg til å treffe andre bloggere. For den eneste bloggeren jeg kjenner, er meg selv.

Det er uforståelig for meg hvor bloggemora Kari Engesvik finner drivkraften sin i fra. For det er hinsides hvor mange timer og energi hun har brukt på dette opplegget. Jeg har kanskje ikke vært flink nok til å gi henne skryt for det, men jeg tar initiativet hennes absolutt ikke for gitt.

Jeg skal innrømme at jeg er spent på de andre bloggerne også.. Jeg tror nok alle/de fleste finner tonen med noen, vi har jo tross alt noe til felles; blogging.

Jeg synes det er ekstra artig at det kommer en mann, da. (Eller var det flere menn)?
Er han like kaklende som kvinner flest, eller mer observerende, tro?
Det blir uansett interessant og morsomt å prate med ham.

Bloggeren BforB virker utrolig koselig og snill. Jeg håper hun er det i realiteten også. haha 😀
Jeg tror kanskje vi har noen ting til felles, blant annet at vi er glade i tanker. Det skal bli spennende å se, kanskje sitter vi å grubler og filosoferer om alt mulig i helga… ?

Dixierose sin blogg har jeg vært innom noen ganger, og jeg har bitt meg merke i at vi begge skriver litt  dikt på rim og liker katter. Dixierose tror jeg har den lengste kategorilista på hele bloggplattformen i alle fall 😀

Så har vi selveste Frodith, den danseglade dama med en utstråling man bare kan drømme om. Jeg har ikke sett så veldig mye på bloggen hennes enda, men det jeg har registrert, er at hun er feiende flott å se på.. Jeg synes nesten hun ser litt sånn småsynsk ut også. Kanskje jeg skal “teste” henne i helga, for å se om hun er det 😉

Videre finner jeg Happy.. Jeg håper og tror hun lever opp til bloggnavnet sitt. Jeg forestiller meg at dette er ei dame med tak i og som ikke lar seg pille på nesa. Hun er ikke opprinnelig fra Norge, og det er jo litt eksotisk i seg selv. Jeg håper jeg får muligheten til å slå av en prat eller to med fruen her, kanskje får jeg vite litt mer om hvilke tradisjoner hun evt. har tatt med seg til Norge fra fødestedet sitt…?

Er det et bloggnavn som skiller seg ut og appellerer veldig til meg og mitt liv, så må det være Hverdagsmagi. Navnet beskriver så godt hva som er viktig i livet, mener jeg. Bare stopp opp og observere det som skjer rundt oss og vær takknemlig for det man har å ikke hige etter noe mer. Jeg tror jeg og Hverdagsmagi har mange like verdier i livet og jeg ser frem til å kanskje prate om livets store og små øyeblikk.

Det skal jammen meg bli trivelig å treffe Karidansen i morgen. Jeg tror dette er ei dame med mye livserfaring, humor og jeg tror latteren hennes smitter like fort som det coronaviruset gjorde.
Denne dama ser smashing ut og jeg skal huke tak i henne i morgen..om jeg tør 😀

Livetmedvesla virker jordnær, tålmodig og at hun har mye på hjertet, det tror jeg.
Hun har 5!!!! barn…:O jiiiiizes christ superstar… i 10 år har jeg hatt 1, (snart 2barnsmor nå da), og synes det er utfordrende nok. All ære til henne. Å være fembarnsmor må være stressende, morsomt, givende og ikke minst, en velsignelse. Hvis jeg og denne mammaen prater i morgen, så er det ikke noe tvil om at jeg trenger noen foreldretips.

Oi, her er det en blogg/blogger jeg ikke har sett før… og det er Monicabarmo sin. Hun er visst på en annen plattform. Så gøy at hun har hørt om dette treffet – og KOMMER. Slik jeg har forstått det, så har hun- i likhet med meg- noen helseutfordringer. Hun virker åpen om det, på bloggen i alle fall.. så, kanskje, hvis det faller seg naturlig, ender vi opp med å prate litt rundt helse…. ? Men jeg tror nok i utgangspunktet, at vi begge ønsker en lystbetont helg..men det kan jo komme noe godt ut å prate om litt alvorstunge ting også. Blir jo bedre kjent da.

Åh, nå ble jeg sulten! Bare å lese bloggnavnet gjorde meg det..jeg legger skylda på graviditeten. Men, morsmiddag, tar meg tilbake til barndommen, hvor hjemmelaget var vanlig kost. Hun deler oppskrifter, som de uten kokkekunnskaper også kan lage. Jeg er glad i mat, og liker å være på kjøkkenet, kanskje tar jeg med meg en notatbok og spør pent om hun kan dele noen hemmelige oppskrifter med meg…..? Hehehe.. Det skal bli kjekt å treffe henne.

Som nevnt i starten, kommer det en mann på bloggtreffet, og med seg, slik som jeg har forstått det, tar han med seg Heidi, som er hans kjæreste. Å treffe Heidi tror jeg blir kult…kanskje lufter vi vår frustrasjon og gleder ved våre menn. Er hennes kjæreste like somlete som min? I så fall, så er ikke ei helg nok til å prate om dette temaet.

En ting er bra sikkert, i helga skal vi alle sammen kose oss blogg ihjel! 

Jeg har skrevet ut fra den oppdaterte lista på bloggen til Kari, om noen ikke er nevnt nå, så gjerne si i fra. Nå har jeg virkelig rota meg bort fra overraskelsen jeg skal lage til bloggerne i morgen.

ops.

Nå må jeg ha selvdisiplin nok til å fullføre prosjektet.

Denne sangen hører jeg på nå…Hvis du lytter til den, gjerne fortell meg hva du synes om den 🙂

 

 

 

8 kommentarer
      1. Tenkte det kunne være litt hyggelig å skrive om hver og en ja =) <3
        Det tror jammen meg jeg også =)

    1. Så herlig innlegg, jeg humra meg gjennom det du har skrevet…og likte det. Vi fikk kanskje litt for dårlig tid til å dele tanker, men jeg så du hadde øyner som SÅ. I tillegg strålte du. Veldig artig å møte deg <3

    2. Skulle så gjerne ha vært med på det der, ass! Dessverre var dette en av de helgene jeg bare ikke kan ta fri fra jobb med mindre jeg ligger på dødsleie *haha*
      Non the less, håper jeg det svarte til forventningene 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg