Reisebrev dag 1 – Brekkvasselv

1. Første stopp i dag var hos mormor i Levanger
2. Etterpå dro jeg til presten «min». Jeg har hatt noen samtaler med henne i ca. et halvt år nå.
3. Møtte mamma og pappa på Verdal for å si hadet. I tillegg spiste jeg og mamma thaimat.
4. Kjørte til Brekkvasselv, fikk servert thaimat av bekjente.

Møtte mamma før jeg reiste nordover
Besøkte mormor før jeg reiste nordover

Planen var å sove i Mosjøen i natt, men siden campingen ikke kunne garantere meg plass i kveld, satser jeg på at det er ledig i morgentidlig. Så i natt skal jeg sove hos noen jeg kjenner 😊

Da jeg var til presten, fortalte jeg om eventyrreisen min. Og jeg spurte henne om hun kunne hjelpe meg litt. For de som ikke vet, handler eventyret mitt om 7 søstre som legger ut på en reise i Norge. Men.. De har hver sin last/utfordring – og det er inspirert av de 7 dødssyndene. Ene søstera fråtser, andre er gjerrig osv osv. Det som var så spennende, var at presten kunne fortelle meg at hver synd hadde en «motpol»…: Fråtseri – Måtehold Gjerrighet – Barmhjertighet Hovmod – Ydmykhet Vrede – Tålmodighet/Tilgivelse Utukt – Kyskhet Misunnelse – Velvilje Latskap – Innsatsvilje

Det jeg nemlig skal prøve på, er å lage en historie der søstrene i utgangspunktet har noe negativt ved seg, men i løpet av reisen sin, endrer de seg til det positive. Da kanskje eventyret får et budskap og får en slags moral. Litt vanskelig å beskrive hva jeg tenker – men enda vanskeligere blir det å skrive et eventyr myntet på barn, siden jeg må forenkle denne ideen kraftig. I tillegg skal boka bli morsom med en «alvorlig» undertone…

God natt fra Brekkvasselv!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg