Reisebrev dag 3 – Fauske

i natt sov jeg dårlig … Jeg hadde vondt i føttene (etter å ha gått 3000 trappetrinn dagen før), men den største grunnen til at jeg sov dårlig, var fordi han i naboteltet snorka så hinsides høyt.. men bra noen av oss på campingen sov godt da.

Jeg våkna rundt 07 og begynte å pakke sammen teltet. Jeg hadde på forhånd av turen bestemt meg for at jeg ikke skulle kjøre i sentrum, verken i Mosjøen, Fauske eller Lofoten.. men man vokser ikke noe særlig av å ikke prøve ting man frykter. Så jeg kjørte- selv om jeg var overbevist på at jeg kom til å bulke bilen til pappa- til Mosjøen sentrum.

Jeg klarte det og selvtilliten min innen bilkjøring økte. Jeg satte kurs mot Korgfjellet fjellstue, der skulle jeg møte en kompis av meg, Tommy. Jeg traff han dagen før også, men vi hadde en lunsjavtale i dag.

Spiste middag sammen med Tommy på Korgfjellet

Etter vi spiste hamburger, dro vi på et loppemarked og deretter Bjerka Kro for dessert. Han er en svært engasjert figur og har hjulpet meg masse. Han styrer og ordner for meg. Jeg fikk blant annet en samekniv, 3 powerbanker som han har ladet opp, solbriller, mobilholder til bil og bluetooth headset/-og høyttaler. Han skjemmer meg bort.

Tommy forklarte meg veien opp til Fauske, slik at jeg var litt forberedt. Han hadde rett i at det var mange rundkjøringer i Mo i Rana. Men jeg er veldig imponert for godt merket e6 er… jeg har hittil kjørt helt riktig. Jeg hadde Saltfjellet omtrent for meg selv… var utrolig deilig å dundre musikk med mye bass over fjellet.

Jeg stoppa der polarsirkelen var.. Etter ca 3 timer kjøring fra Korgfjellet ankom jeg Fauske. Jeg dro på shopping og mestret «by»kjøring. I 17tida dro jeg til en familie på 5 + en hund. Jeg var veldig spent og litt nervøs.. men mest av alt gleda jeg meg.

Jeg ble godt tatt imot og inkludert med en gang. Jeg fikk servert taco og etterpå satt jeg opp teltet, men jeg fikk hjelp av jenta i familien til det. Etter kaffen tok familien med meg til Sjønstå gård… der var det veldig fint. De kunne fortelle meg litt om plassen og det var fint å vite. For eksempel på søndager selger de den lokale lefsa der… «Møsbrømslefse»..Den tenkte jeg jeg skulle prøve å spise før jeg dro fra Fauske. Etter vandringa på tunet, gikk vi til stranda.. der kasta vi flyndre.

God natt fra Fauske!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg