Reisebrev dag 4 – Fauske

I morges sto jeg opp til et dekket frokostbord. Ristet brød, frukt, egg og mye annet snadder. Etter frokost prata jeg ei stund med Marit og Bjørn om mye forskjellig. Det var en utrolig hyggelig familie og jeg er så glad for at jeg har blitt kjent med dem. De sa jeg var velkommen tilbake. Jeg blir helt rørt over at det finnes slike folk som dem.

Det som var veldig kult, var at mannen i huset, Bjørn, er gitarist, vokalist og låtskriver. Så heldig som jeg er, fikk jeg med meg en signert plate hjem. Jeg har lest noen av tekstene hans og jeg er veldig imponert. Man kan forresten finne sangene på youtube og jeg tror man finner dem på spotify også. Søk på Buhre eller inculcado 🙂

Jeg dro videre til sentrum for å shoppe litt … igjen. Jeg fant meg blant annet en bruktbutikk og sendte en snap av det. Ikke lenge etterpå, ringte Cathrine (ei herlig dame jeg skal sove hos i morgen). Hun hadde sett snappen og spurte om jeg ville bli med på en annen bruktbutikk like utenfor sentrum.. Selvfølgelig ville jeg det.. jeg har jo lopper i blodet.

Cathrine plukka meg opp og jeg ble med. Vi fant tonen med en gang, syns jeg iallfall. Hun var veldig utadvendt og sprudlende. Etter besøket hos «Huset i svingen» ble jeg med henne hjem for kaffe. Vi satt i den nydelige hagen hennes ei og stund og pratet om dype ting som livet og kjærligheten.

Etter noen koselige timer sammen med Cathrine kjørte jeg til en familie som har åpnet hjemmet sitt for meg. Jeg parkerte og ringte på døra.. Det er litt spesielt å ringe på døra til vilt fremmede folk og ved første møte skal jeg sove hos dem 😛 men veldig spennende og jeg ville ikke vært foruten denne turen.

Alt har gått knirkefritt så langt (bortsett fra sinnsykt vonde føtter). Uansett, jeg haltet meg fram til døra og ei koselig jente åpnet døra og skulle vise meg trehytta jeg skulle sove i. Etter hvert kom mannen hjem og han viste meg toalettet og jeg fikk tatt meg en dusj.

Nå sitter jeg i trehytta og hører musikk. Jeg skal snart gå ned til sentrum for å møte ei venninne. Jeg skal utforske utelivet i Fauske. Det er utrolig fint i hagen her og et yrende dyreliv; kaniner, katt, høner og jeg er litt redd om det er edderkopper i trehytta 😛

Utrolig spesielt å sove i ei trehytte
Hadde det veldig fint i trehytta

God kveld og god natt fra Fauske!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg