Reisebrev dag 5 – Fauske

I natt var jeg sammen med ei venninne på utestedet Kaptein Larsen i Fauske. Det var god stemning og mye folk der. Jeg var tilbake i trehytta i 3tida på natta.

I 7tida våkna jeg av hanegal, det var veldig koselig og spesielt. Det er ikke noe jeg opplever hver dag for å si det sånn. Jeg sovna etterpå igjen da. Mannen i huset kom med kaffe og vi satt lenge på benken utenfor trehytta og prata om alt fra biler til dyr.

Her satt jeg en stund og prata med han som laga trehytta

 

Han var en utrolig koselig og humørfylt mann. Det som var litt synd, var at kona hans var bortreist da jeg var der. Jeg har hatt en del kontakt med henne på Messenger og hun er så grei og koselig. Men jeg håper jeg treffer henne ved en annen anledning da 😊

I 12:30-tida kjørte jeg til den tredje og siste familien jeg skal besøke i Fauske. Her ble jeg tatt imot med vidåpne armer. Jeg fikk omvisning i huset og Cathrine sa jeg bare måtte føle meg som hjemme. Hun og Cato har en fantastisk spennende og herlig hage. Det er så mye rart å se på der. Det er blant annet dukkestue, grønnsakshage, kjøkken, basseng, «veiskilt» osv. De er svært kreative og liker gjenbruk.

Kjøkkenhagen til Cathrine 🙂

Like etter jeg kom, fikk jeg servert kjempegod blomkålsuppe. Det ramlet inn folk etter folk og de var så trivelige alle sammen. Jeg fikk også hilst på barnebarnet på 5,5 år og hun var en aldeles nydelig jente. Vi lekte litt og hun lurte på når jeg skulle lese eventyr.. he he.

Vi satt ei stund i hagen og nøt finværet og prata. Jeg fikk også møte ene dattera i familien og det er jeg så glad for. Hun var så vakker, og jeg hadde noen dype samtaler med henne. Etter ei stund kom grillmaten frem. Jeg prøvde noe jeg ikke hadde prøvd før. Det var blomkål og smelta ost og en slags brokkolisalat. Det var utrolig godt. Jeg fikk være med Cathrine til grønnsakshagen hennes for å plukke salat til middagen.

Etter middagen fikk jeg vite at Cato hadde fått tak i ei bok om kystriksveien til meg.. jeg ble så rørt og takknemlig for det. I natt skal jeg kjøre til Skutvik ferjekai, så jeg måtte sove litt først. Det føles som om jeg er på hotell. Jeg har fått dobbeltseng, håndduker lå bretta på rommet «mitt» og på et brett lå det såpebobler med en tekst på, pepsi max, desinfeksjon, kleenex og pringles. Reisen min ble så mye bedre enn jeg forventet.

Menneskene jeg har møtt så langt er helt… Jeg finner ikke helt de riktige ordene..Men jeg er så glad for at jeg har blitt kjent med alle sammen. Nå skal jeg gå ned å være litt sosial før jeg setter meg i bilen og kjører til Skutvik. Jeg er sååå redd og nervøs for om jeg får plass på ferja eller ikke. Jeg er der ca 8 timer før avgang…men har hørt køen samler seg opp i løpet av natta.

God kveld fra Fauske!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg