Reisebrev dag 6 – Skrova

I natt kjørte jeg fra Fauske til Skutvik. Jeg hadde veien stort sett for meg selv. Det var utrolig deilig. Jeg var den første i køa.. men rundt 08 begynte det å fylle seg opp.

Jeg tror de som har sett snappene fra meg i dag, vet hvilken nervepirrende dag det har vært for meg. Jeg hadde katastrofetanker De Luxe.. Alt som kunne gå galt, tenkte jeg kom til å skje meg. Jeg fikk iallfall hjertet i halsen da jeg fikk høre jeg måtte rygge ut fra ferga.

Ferga kom, og jeg var nest sist inn. Etter 1,5 time var jeg i Skrova, Lofotens Hawaii. Jeg klarte å rygge ut uten hjelp og jeg visste ikke hvor jeg skulle kjøre. Så jeg kjørte etter en bobil… Det var utrolig smale veier, men veldig koselig.

Stranda på Skrova

Jeg hadde på forhånd tenkt meg til et sted som heter Hovedkontoret. Det er et coworking space i Skrova som tilbyr kontorplass med rask wifi i fantastiske omgivelser for lokale – og tilreisende freelancere, entreprenører og andre bedrifter.

Jeg ankom kontoret og ei veldig hyggelig dame viste meg rundt og kom med tips om hva jeg kunne finne på i Skrova. Hun prata litt om blant annet stranda «Hattvik» og fjellet «Skrovafjellet».

Rett etter jeg traff Ritha, dro jeg en tur på butikken, og der var det ei dame som spurte meg om jeg var eventyreren.. Det syns jeg var veldig stas! Etter jeg hadde kjøpt meg vann og boller, dro jeg til stranda. Etter en times tid der, tok jeg en impulstur til Skrovafjellet i hvite tøysko. Jeg har hørt at dette fjellet skulle være enkelt og at man går opp på ca 30min. Men det var jo fanken meg fjellklatring i tillegg.

Det er 10 år siden sist jeg klatra i noe som helst. Heldigvis var det tau man kunne holde seg fast i. Da klatringa kom, vurderte jeg å gå tilbake, men så kom jeg på at søstera mi hadde laget smågaver til meg.

Jeg tok opp pakken det sto «Hvis du kjenner på at du angrer deg for at du valgte å gå så mye og trenger en….» … Jeg åpna og inni den lille pakken var det en godteribil.. haha. Jeg lo og tenkte jeg måtte fortsette.. for på en annen gave sto det «Når du har besteget toppen av et fjell og har den fineste utsikten du har sett, tenk på at dette er «et lite stykke Norge».. og i den pakken var det en eventyrsjokolade.

Jeg fikk motivasjon til å fortsette, og jeg nådde toppen etter litt over en time. Etter fjellturen skulle jeg prøve å finne plassen jeg skulle bo. Jeg har fått låne stedet til Marianne og hennes pappa og bror som nå hviler i himmelen ❤ Hun er ei ung jente som er veldig trivelig og gjestfri. Hun er dessverre ikke hjemme, men åpner allikevel huset sitt for ei fremmed dame. Det er utrolig snilt gjort.

Skrovafjellet

Jeg fant frem og jeg slo opp teltet mitt på brygga hennes. Det er veldig idyllisk der og jeg ser så frem til å tilbringe dagen i Skrova. Marianne tilbød seg raskt at jeg kunne bo hos henne, og jeg var ikke i tvil på at jeg ønsket å oppleve Skrova og stedet til Marianne. Hun er så godhjertet og er klok som ei gammel dame..

Hattvik, Skrova

Nå sitter jeg på Hovedkontoret og skriver og hører musikk. Etterpå skal jeg gå litt i «sentrum» og se på «utelivet». Jeg er veldig sulten og er nysgjerrig på hva Skrova har å tilby av mat.. Jeg ser for meg at det er mye reker og fisk her. Jeg lurer også på om jeg får bli med noen ut på havet i kveld for å få en Lofottorsk på stanga. I tillegg ønsker jeg å se ørn.

Plasserte teltet på brygga i Skrova
Morgenutsikt 🙂

God kveld fra Skrova!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg